Om jag ångrar mitt köp?

Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du kontakta kundtjänst så skickar vi en frakthandling. Weststream har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt. Om produktens kvalitet eller emballage har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den på ett oaktsamt sätt, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande skäligt kostnad att göras.

2021-11-24T19:23:04+01:00november 24th, 2021||

Om jag upptäcker en transportskada?

Weststream ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom 3 dagar. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. För att en transportskada skall gå igenom behöver du fotografera och anmäla en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet eller transportören och därefter kontaktar Weststream´s kundtjänst. Kom ihåg att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada.
2021-11-24T19:22:07+01:00november 24th, 2021||

Vad har ni för leveranssätt?

Vi levererar med DHL eller FEDEX till närmaste terminal alt. till din leveransadress. Alla försändelser telefonaviseras så snart paketet finns att hämtas. Har du inte angett ett korrekt mobilnummer vid beställningen så får du en pappersavi i brevlådan någon dag senare.
2021-11-24T19:21:32+01:00november 24th, 2021||

Hur betalar jag min Weststream?

När vi fått din beställning skickar vi en bekräftelse följt av en faktura per e-mail. Du kan välja att betala fakturan genom bank eller Swish. När fakturan är betald skickar vi omgående godset med DHL eller FEDEX.
2021-11-24T19:19:34+01:00november 24th, 2021||

Hur hanterar ni en eventuell garanti?

Om du tror att du har ett garantianspråk så kontaktar du oss på telefon eller e-post. Bifoga dina kontaktuppgifter, fakturanr, HIN nr (placerat på identifikationsplattan på akterspegeln) tillsammans med en beskrivning och foto av felet.
När vi har fått denna information kommer vi ta fram lämplig lösning för att lösa det eventuella felet, självklart skall det orsaka minsta möjliga krångel för dig som kund. Weststream samarbetar med flera lokala verkstäder för att lösa eventuella fel som kan ha inträffat.

2021-11-24T19:17:34+01:00november 24th, 2021||

Titel

Till toppen